loading...
RealMadrid
Morteza بازدید : 5 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

مرجع خبري رئال مادريد : كريستيانو با درندگي ركوردها را مي شكند و مقصر بعدي او پوشكاش است . با گل ديروزش ، بازيكن پرتغالي فقط دو گل تا گلهاي اسطوره مجار در پيراهن رئال فاصله دارد . پوشكاش در 261 بازي 242 گل به ثمر رساند يعني به طور متوسط 0.93 گل در هر بازي . كريستيانو اما در 235 بازي 240 بار گلزني كرد و بهترين ميانگين تاريخ رئال كه 1.02 گل در هر بازي است را به نام خود ثبت كرد . پوشكاش در هشت فصل به اين ركورد رسيده بود در حالي كه كريستيانو در نزديكي پايان پنجمين فصلش دارد اين ركورد را به نام خود ثبت مي كند .

كريستيانو بدين ترتيب مي تواند از پوشكاش پيشي بگيرد و تبديل به چهارمين گلزن برتر تاريخ رئال مادريد شود . بدين ترتيب فقط رائول گونزالس با323 ، آلفردو دي استفانو با 307 و سانتيانا با 290 گل بالاتر از او خواهند بود .

ستاره پرتغالي فصل را به عنوان ششمين گلزن برتر تاريخ رئال مادريد آغاز كرد اما توانست كه در ماه سپتامبر از هوگو سانچز با دو گلش به ختافه بگذرد و موقتا رده پنجم را از آن خود كند اما با توجه به قواي گلزني بالا و انگيزه اي كه از تمديد قراردادش با رئال مادريد گرفت ، حالا او با توجه به اين روندش شانس دارد تا تبديل به بهترين گلزن تاريخ رئال مادريد شود ، اتفاقي كه يكي از بزرگترين اهدافش از زمان پيوستن به برنابئو بود . به همين خاطر بود كه دو ماه پيش گفت :”‌مي خواهم  آقاي گل تاريخ رئال مادريد شوم . “

كريستيانو در چمپيونزليگ امسال 11 گل زده و آقاي گل اين دوره است . او سه گل تا بهترين ركورد تاريخ اين تورنمنت در يك فصل كه در دست آلتافيني ، نيستلروي و مسي است ، فاصله دارد . بازيكن ميلان گلهايش را در 9 بازي به ثمر رساند ، يعني 1.5 گل در هر بازي . فن گل و مسي در 11 بازي به اين ركورد رسيدند . كريستيانو تا كنون در شش بازي 11 گل زده است ، يعني 1.8 گل در هر بازي .

سابقه بردن “جايزه پوشكاش”
فيفا در سال 2010 جايزه پوشكاش را پايه گذاري كرد . جايزه اي كه به بازيكني مي رسيد كه زيباترين گل فصل را با نظرسنجي از هواداران زده باشد . كريستيانو اولين نفري بود كه با گلش به پورتو در مرحله يك چهارم نهايي چمپيونزليگ اين جايزه را برد .

ستاره پرتغالي در آخرين فصلش با يونايتد ، در پورتو با يك شوت تماشايي از فاصله 35 متري دروازه حريف را گشود . اين گل 17.68 درصد از آرا را از آن خود كرد . كريستيانو از دست ارزبت پوشكاش ،‌بيوه اسطوره مجار اين جايزا را دريافت كرد .

آن سال گل اينيستا به چلسي كه بارسا را فيناليست كرد ،‌در رده دوم قرار گرفت . امسال جايزه پوشكاش به ايبرا به خاطر گل برگردانش به انگليس رسيد .

 

پوشكاش چپ پا ،‌سريع و گلزن
كارنيليا ، مربي رئال خوشحال نبود . آنتونيو كالدرون ،‌مدير تيم به نزدش رفت و گفت :” مدير ،‌پوشكاش را خريده است . ” مربي گفت :” با اين شكم گنده چه كار كنيم ؟‌” مدير گفت :”‌شكمش را آب كن ” . فرانس پوشكاش اما پس از آن سه قهرماني پياپي اروپا را با رئال برد .

پوشكاش كه معني اسميش در مجارستاني كلمه ” شاتگان ” است ، در آغاز دومين زندگي ورزشي خود بود . اولي را در مجارستان آغاز كرد . در شانزده سالگي در كيسپست هانود اولين بازيش را داشت . تا سال 56 در آن جا ماند و پنج قهرماني ليگ را برد و در 349 بازي 358 گل زد و چهار بار آقاي گل شد . اولين بازيش در تيم ملي مجارستان در سن هجده سالگي بود كه در اين تيم در 84 بازي 83 گل زد  و مدال طلاي المپيك هلسينكي را از آن خود كرد . او كاپيتان تيم مجارستاني بود كه توانست انگليس را در سال 1953 در “‌بازي قرن ” شكست دهد و به گفته ناظران “‌زيباترين گل تاريخ ومبلي ” را در اين استاديوم به ثمر برساند .

او در مسابقات سوئيس 54 رده نايب قهرماني را كسب كرد . در سال 56 با ورود ارتش شوروي به كشورش راهي اسپانيا شد . او نمي خواست ديگر به مجارستان برود و به همين علت فيفا دو سال محرومش كرد .

برنابئو بعدش او را به خدمت گرفت . سي و يك ساله شده بود و دوازده كيلو اضافه وزن داشت اما نتيجه باور نكردني بود . تا سال 1967 در 261 بازي 242 گل زد . سپس مربي پاناتينايكو شد و با اين تيم تا فينال جام باشگاه هاي اروپا در سال 71 رفت . او در سال 2006 در حالي كه به آلزايمر مبتلا شده بود ،‌دار فاني را وداع فت . بي ترديد او سريع ترين بازيكن چپ پاي گلزن تاريخ رئال بود .

شكوفايي از جنبه احساسي
كريستيانو نه تنها به خاطر عملكردش درون زمين بلكه به خاطر رفتارهاي انساندوستانه اش شكوفايي پيدا كرده است . به طور مثال ،‌شنبه گذشته ، خواهرش كتيا آويور سه نامه براي خورخه آلبرتو و آلخاندرويي فرستاد كه شرايط زندگي بدي را تجربه مي كنند . اين نامه ها را كريستيانو نوشتنه و امضا كرده بود . از سويي ستاره پرتغالي يك پيراهن امضا شده و بليط ديدن يكي از بازيهاي رئال در برنابئو را برايشان فرستاد .

كريستيانو همان روز يك حركت جالب ديگر را هم براي مانولين داشت . پسر بچه اي كه در سكوهاي لاروسالدا بود . ستاره پرتغالي سوئيشرتش را به او داد اما يك بچه ديگر آن را ربود . مانولين شروع به گريه كردن كرد و كريستيانو اين را فهميد . مانولين به زمين آمد و اسطوره اش را بغل كرد . كريستيانو پس از اتمام گرم كردن ، پيراهنش را از طريق حراست استاديوم مالاگا به اين بچه اهدا كرد .

 

ركورد دار زدن گل اول
كريستيانو ركورد دار زدن گل اول در لاليگاي امسال است . او در هشت بازي گل اول بازي را زده است : الچه ،‌رايو ، سوسيه داد و آلمريا در دور رفت و بتيس ، گرانادا ،‌لوانته و مالاگا در دور برگشت . رئال همه اين بازيها را برده است .

رئال هيچ كدام از 101 بازي لاليگايي كه كريستيانو در آن گل زده را نباخته و 94 برد ، 7 تساوي كسب كرده است . ديگو كاستا و ويا با هر كدام هفت بار زدن گل اول در رده هاي بعدي هستند .

كريستيانو همچنين در كوپا در مقابل اوساسونا و بازي برگشت با اتلتيكو گل اول را زد . در چمپيونزليگ هم رد برنابئو برابر يووه و كپنهاگ گل اول را زد .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    قهرمان این فصل لالیگا؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 40
  • بازدید کلی : 444
  • کدهای اختصاصی